So yeah, we're going down

Denna huvudvärk. Trots att jag köpte så jag hade en dricka med mig hela vägen jag körde så kom den och jag vill helst bara krypa ner under täcket nu. Jag tror det beror på att människor i trafiken inte verkade bry sig om sina liv idag. Vet inte hur många jag fått trycka ner bromsen och då har jag ändå inte kört fortare än man fått. Eller fått hjärtat i halsgropen för att vissa gjort farliga omkörningar. Varför inte vänta en liten extra stund istället för att riskera livet? Grrr. 

Som ni kanske förstår så har jag varit ute och åkt lite idag. Min tanke med att bo i Örebro resten av studietiden har visat sig inte vara sådär jättebra. Visst är det mycket eget arbete, men jag räknade inte in att jag skulle behöva åka fram och tillbaka för att hämta ut några böcker. Till hösten planerar jag inte att söka in till det som blir istället för Manusverkstan så troligtvis blir det en flytt tillbaka. Om inte annat så för att slippa min åksjuka minst en gång i veckan. 

Gårdagen var dock trevligare. Vid 15-16 tröttnade jag på att bara sitta och skriva så jag bestämde mig för att ta en kväll med Mina. Sådana behövs. Det blev först bio med Spider-Man som jag ska recensera. Blanda nytta med nöje liksom. Filmen var.. ja, jag kan nästan inte säga något utan att spoila, men någon jag kan säga är OH MY GOSH! Så, då var det gjort. Fri tolkning på den. Efter det bjöd vi lite på oss på Max. De två som jobbade där verkade uppskatta det, åtminstone han i kassan för att blev väldigt munter. Så kan det gå. På grund av min Minakväll så har jag dock en del kvar på mitt manus som jag måste skriva nu. Går ju lagom bra. All inspiration försvann på vägen. 

Imorgon bär det av till Stockholm och ett två dagars seminarium. Ska bli intressant, även om jag vet att jag kommer sitta halvsovandes om hon som pratar inte är extremt underhållande. Klockan är redan satt på 04.00 imorgon. Pepp!

Hoppas ni haft en bättre torsdag än jag haft so far!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0