Guide you home

Det här med att skriva är ganska fascinerande. Kanske en av anledningarna till att jag älskar det. Skriver just nu på mitt treatment till Tre droppar blod och känner verkligen att jag börjar hitta rätt. Hur? Jo, för att historien börjar få eget liv. Jag behöver stundtals bara skriva ner orden medan berättelsen i sig gör jobbet själv. Det mest fascinerande är att jag hade en plan för hur det skulle se ut och en bit in inser jag att det inte alls är så. Utan att jag lagt märke till det har berättelsen tagit ett annat håll. Att sluta skriva för en stund och få en "wow"-upplevelse av det man själv skriver är just denna fascination. Då vet man att man är på rätt väg. Älskar det!

Tidigare idag skickade jag in min projektansökan. Att skriva på den samt kolla på säsong 2 av Scandal som ska recenseras har väl i princip varit mitt helgnöje. Skönt när jag äntligen kände att projektansökan var klar. Nu vet jag inte alls om jag fått med allt det som jag behöver ha med, men vi får lite tid att komplettera efter seminarierna nu i veckan så förhoppningsvis löser det sig ändå. Känner mig dock ännu mer taggad inför det jag ska göra nu. Speciellt också efter att jag hittade ett citat av Richard Curtis (min idol när det kommer till manus och regi) som handlar om exakt det jag ska göra. Gissa om det kommer med i min power-point som jag ska presentera på torsdag liksom. Det går bra nu. 

Nej, dags att laga lite mat kanske. Ja, blir nog bäst så. Hoppas ni haft en bra måndag nu alla!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0