It drives me crazy

Är det inte typiskt att man måste lämna in sitt manus när man har gått in i sin lilla bubbla. Testade att lägga upp mitt skrivande annorlunda den här gången. Normalt går jag och tänker och vill ha allt klart i huvudet innan jag skriver. Det brukar inte funka. Istället blir det bara att jag måste sätta mig dagen innan och försöka få ihop något och då funkar ingenting. Den här gången följde jag några andras råd och satte mig tidigare med min text och tänkte allt eftersom. Vilken skillnad!! Har verkligen fastnat i min bubbla som tyvärr var tvungen att spricka för att manuset skulle skickas in. Har kommit på saker som jag vill ska hända efter det jag skrivit samt saker jag vill utveckla. Har också gjort en lista över karaktärerna och vilka de är. Tror jag börjar lära känna dom på riktigt nu. Och det känns ganska så väldigt fantastiskt ska ni veta.

Fick mail idag också om en manusreading i Stockholm 5 mars på Martina Haags kommande film. Vill verkligen gå på det, men måste försöka tigga lite pengar av morfar först. På kommande studiemedlet måste jag betala in 2000:- till försäkringsbolaget för den mindre krockolykan jag var med i för ett tag sen. Och ja, jag är extremt upprörd över det faktum att jag skulle fått betala 1000:- om jag varit över 24 år. Är så korkat att det inte är sant. De som är under 24 brukar ju gå runt och ha en massa pengar. NOT. Men men, lär ju inte kunna ändra det så är väl bara att bita i det sura äpplet och betala. Men som sagt, vill jag till Stockholm då så måste jag prata lite med morfar. Håll tummarna. Tycker av någon anledning det är oerhört kul med readings. 

Jaha, det var det. Hoppas ni haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0