The mess you made

Ännu en ganska stillsamdag snart till ända. Idag presenterades programledarna inför Eurovision, som ni kan läsa om i inlägget innan. Insåg också att jag i år firar 10 år som Eurovision-fantast. Helt sjukt. 10 ÅR! Känns nästan som igår jag sprang in på Åhlens i Göteborg och irrade runt för att hitta skivan. Minns att jag blev lite ihågkommen den resan som tjejen som satt hela vägen hem och lyssnade på Eurovision. Haha. Fina minnen. Sen har det ju bara fortsatt som ni säkert vet. Jag har självklart tänkt fira detta. Ett alternativ är att ordna en riktig Eurovision-fest. Problemet där är att det inte är så många av mina vänner som delar mitt intresse. Haha. Kommer säkert bli ensam på denna fest. Alternativ två är att köpa godaste cidern i champagenflaska (som jag upptäckte på nyår) och beställa en specialtårta från något café i stan. Låter som en mer gångbar idé. Tårta kan liksom alla äta, vad den än föreställer. Vi får se hur det blir. Är ju inte förrän i maj det blir dags liksom. 

Imorgon blir det att åka fram och tillbaka till Norrköping igen. Hoppas på bättre väder än sist. Hur troligt är det att man har extrem tur två gånger på rad liksom? Ska dit på handledning med Kosta. Känner lite panik över den här projektansökan då jag fortfarande inte är säker på vad som ska skrivas och hur det ska läggas upp. Jag är inte ens helt hundra på exakt vad det är jag ska göra. Sist kom det upp och jag blev sugen på att göra en studie kring manusförfattarens roll. När man pratar om en film är det ju oftast regissören som har gjort filmen. Manusförfattaren hamnar lite bakom och som det lät på Kosta och Anna så har de inte riktigt koll på vad manusförfattaren egentligen gör. Alltså hur ett manus ska vara strukturerat. Vore kul att se speciellt i adaptioner. Blir manusförfattaren endast en "översättare"? Samtidigt känns det då som att min adaption jag vill göra lite försvinner då. Visst kan jag göra mer av en uppsats, men samtidgt vet jag inte om det är det jag vill. Vet inte alls hur det här kommer sluta. GAH! Förhoppningsvis rätas några frågetecken ut imorgon. 

Får se imorgon när jag kommer hem, men eventuellt blir det bio. Frost måste ses och Mina är sällskapet. Är så extremt taggad på denna film. Haha. Tror det kommer vara något helt i min smak. 

Hoppas ni haft en bra tisdag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0