Just want a little of your time

Det här med manusverkstan är ganska intressant. Inför kvällens möte har jag läst tre treatments och de är så olika. Både i story och kvalité. En är redan så bra att jag knappt vet vad jag ska kommentera medan en nästan blir åt andra hållet, att jag har så många kommentarer att jag inte vet om jag ska ta upp allt eller inte. Så weird. Men samtidigt kul som vanligt. Även den med många kommentarer tycker jag är en riktigt bra story som är intressant. 

Igår hur som så träffade jag Elin över en eftermiddagslunch och fick mycket bra feedback till mitt manus. Tror jag var en sån där med många kommentarer. Haha. Men kändes som hon kom med några lösningar som löste det mesta. Sånt är bra. En av kommentarerna var att första scenen var riktigt bra och mörk, men sedan skrev jag hela tiden läsaren på näsan och det mörka försvann. Mitt försvar var att jag tyckte det blev så hemskt i början att jag inte ville att läsaren skulle tycka det var så hemskt resten. Haha. Detta är verkligen inte min genre ;)
Utöver det var det som vanligt kul att träffa Elin. Annars har det inte hänt så mycket under veckan. Plugg, läsa treatment och recensera är väl det som kantat min vardag. Inte så dåligt egentligen. Börjar dock få lite panik över pluggandet för jag vet inte riktigt vad det är jag ska ha förväntats gjort inför seminariet på fredag. Och inte har vi fått så mycket instruktioner heller. GAH! Men ska nog lösa sig. I hope!

Nej nu ska jag nog göra mig klar innan det är dags att bege sig till manusverkstan. Hoppas ni haft en bra dag och fortsätter ha en bra kväll :)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0