Fem författarfrågor

Jag såg ett inlägg på en författarblogg med fem frågor som personen i fråga uppmuntrade andra att låna och svara på i sina egna bloggar. Eftersom jag skriver och nu håller på att skriva ett bokmanus tänkte jag försöka mig på dessa frågor. Här kommer dom (och den som vill får självklart sno dom och svara på själv!).

1. Välj en mening från det senaste kapitlet du skrev.
"När hon såg vem det var bankade hon ljudlöst huvudet mot dörren."

2. Om du ska sammanfatta boken du skriver med tre ord, vad blir det?
Vänskap, Drömmar, Kärlek

3. Vem är din huvudperson?
Jag skriver en multiplot, men huvudpersonen som får bli i filmmanuset jag skriver på samma är Alice, en konstnär som får veta att hon har cancer och är helt ensam i livet. 

4. Vad är din huvudpersons mest framträdande filosofiska tanke?
"Om jag lagt mer tid på andra människor, hade mitt liv då sett annorlunda ut?" 

5. Vad är viktigt i nästa kapitel du ska skriva?
Att inte bli för sentimental. Det som ska hända är en situation där de som varit med om det skulle kunna säga varit den värsta stunden i livet, men eftersom jag skriver en feel-good ska känslan inte vara den. Samtidigt som det måste respekteras att det är en sådan stund. Balansen måste vara perfekt. 

Så ser det ut. Fem frågor om mitt bok- och filmmanus Dit mina armar inte räcker
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0