Bokmässa


Igår blev det bokmässa. Jag och Mina bestämde oss för att börja med lunch från Saigon, ett av våra favoritställen. Supergott och supertrevlig personal, trots att vi råkade göra bort oss en aning som vanligt. Haha. När vi var fullproppade med mat begav vi oss till Conventum och gick runt några varv på mässan. Det var inget vi direkt fastnade för. Dock satte vi oss ner och pratade lite med manusdoktorn som gav mig några tips nu när jag vill börja skriva litterärt istället. Väldigt inspirerande. Jag köpte med ett par böcker också som förhoppningsvis ska hjälpa mig komma igång. Vi lyssnade sedan även på ett samtal mellan deckardrottningar vilket även det var väldigt inspirerande och intressant. Sen var vi så trötta så det var bara att bege sig hem igen.

Idag har jag tröttnat på allt krångel kring mitt masterprojekt (även om Gabriel inte svarat på mitt sista mail) och kom på att jag kanske vill göra något annat istället. Nämligen skriva en D-uppsats om adaptionen som gjorts från bok till film när det kommer till Harry Potter. Detta fenomen. Det känns ju oerhört aktuellt, speciellt då jag studerar i Norrköping. Har mailat igen med det förslaget om han inte skulle gilla det första jag skrev. Känner mig nästan mer taggad på att skriva om Harry Potter än mitt första projekt nu. 

Nu funderar jag på att ta en liten längre promenad. Var ute en kort sväng på förmiddagen, men det var så skönt så varför inte gå ut en sväng till? Hoppas ni har en bra söndag!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0