Oscars 2014: Dagen efter

Då var det över för i år. Måste säga att jag verkligen gillade kvällens gala. Det mesta gick som jag ville och det bjöds på både skratt och tårar. Precis så som det ska vara när Oscarsgalan går av stapeln. Nedan har jag samlat några bilder samt satt ihop några av mina favorithändelser från natten. Enjoy!


Ellen var som förväntat helt fantastisk som värd. Bland annat delade hon ut pizza och skapade ett stort pizzakalas med de stora stjärnorna OCH hon tog en hel massa selfies. Med bilden ovan lyckades hon krascha hela twitter. Den mest retweetade bilden någonsin. Förståeligt. Bästa selfien ever?

 
Lupita Nyong'o hade typ världens finaste klänning på sig. Och när hon vann sin Oscar var det knappt ett öga torrt då hon bland annat uppmuntrade alla att aldrig sluta drömma. Vart man än befinner sig så kan drömmarna bli sanna. Vilken sagoprinsessa hon är!

 
Lupita tog hem Oscarn, men Jennifer Lawrence var glad ändå. Förra året ramlade hon på väg upp på scenen när hon skulle hämta sin Oscar, i år klev hon vara ut på röda mattan så föll hon. Men finns det någon som kan göra det med mer stil och bjuda på sig själv bättre än just underbara Jennifer Lawrence?

 
Frozen vann båda sina kategorier. 

 
Joseph Gordon-Levitt och Emma Watson var helt klart kvällens sötaste presentatörer..

 
..medan Oliva Wilde och Jason Sudeikis var sötast på röda mattan.

 
Pink gjorde en fantastisk tribute till Trollkarlen från Oz i en lika fantastisk rödglittrig klänning. Och Anne och Bradley? Ja, dom var där. Det räcker. Dessutom dök min andra favorit Evans upp (den första var i London och sjöng på en välgörenhetsgala för Filipinerna), Chris Evans, och delade ut ett pris. Det lös upp lite i mörkret. Men tyvärr har jag ingen bild på det.

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0