Everytime Heartbreak

Känner mig helt slut så här efter en dag med dramatisk morgon för att sedan sitta instängd i en lokal utan luft resten av dagen. Tyckte därför jag förtjänade både lite lördagsgodis och kinamat. Mums!

Morgonen började som sagt ganska dramatiskt. Jag kom lagom i tid till tunnelbanan och ger ner på perrongen bara för att mötas av en vakt. Han lät jättestressad och skrek till mig att jag var tvungen att skynda mig upp därifrån. De höll på att utrymma hela perrongen. Min första tanke var bomb, men ganska snabbt jag kommit upp från perrongen fick jag höra att någon hoppat framför tåget. Nu i efterhand verkar det dock som att kvinnan kanske inte hoppade, men det kan ju vara att de vill tysta ner det hela lite. Hur som så var det iaf en kvinna som blivit påkörd och hamnat under tåget ca fem minuter innan jag kom dit. När jag tänker på att jag faktiskt funderade på att gå tidigare och mycket möjligt kunnat befinna mig på perrongen när det händer känns ganska läskigt. Blev tillräckligt skakad ändå liksom. 

Resten av dagen har jag varit på Författarkliniken som jag har lite delade känslor om. Jag var jättenervös innan om att jag inte alls skulle passa in då de flesta redan gett ut en bok. Dock var jag taggad och tog med mig några saker därifrån. Känner dock att det blev lite av en besvikelse. Var på en workshop om intriger vilket jag sett fram emot då just intriger är det jag kanske måste jobba på mest i mitt skrivande. Det visade sig dock att mina år med manusskrivande, konvent och diverse föreläsningar gjort att jag låg före alla andra. Det som sas var så väldigt basic att jag lätt kunnat hålla i workshopen själv. Trots det verkade många i publiken tycka det var bra. Av det andra så var det mycket jag kunde lista ut själv så nu funderar jag på att inte gå imorgon. Allting spelas ändå in och skickas ut till oss efteråt. Kanske är bättre att ta min dator och sätta mig någonstans för att skriva eller gå till SF-bokhandeln och köpa de böcker jag inte köpte igår. Vi får se. 

Igår då? Det var en väldans trevlig dag. När jag kommit upp till huvudstaden lunchade jag på Filmhuset innan jag gick in och träffade världens trevligaste bibliotikarie som hjälpte mig lite i mitt sökande. Den bok jag blev mest intresserad av var redan utlånad, men nu kan jag iaf låna på distans och få böckerna till Örebro. 
Efter det checkade jag in på världens finaste/mysigaste/trevligaste hotellet ever. Älskar mitt rum galet mycket. Fortsatte sedan trevligheterna genom att spendera resten av eftermiddagen och början av kvällen med bästa Annelie. Fick se en annan del av Stockholm och jag bara gillar den här staden allt mer. 

Så, det var mina dagar so far i huvudstaden. Trevligheter, dramatik, besvikelse och inspiration alltså. Hoppas ni har det bäst!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0